W czwartek 31 stycznia 2019r. doszło do pożaru w Annopolu, gdzie zlokalizowane były między innymi budynki sieci komórkowej T-Mobile. Pożar spowodował paraliż kilku milionów użytkowników tej sieci.
Jakby tego było mało, znaleźli się oszuści, którzy próbują wykorzystać sytuację do wyłudzania pieniędzy. Jak podaje oficjalny profil T-Mobile na twitterze, klienci zgłaszają podejrzane SMS-y do znanego portalu zajmującego się bezpieczeństwem teleinformatycznym - niebezpiecznik.pl.
O fałszywych SMS-ach możecie przeczytać tu: https://niebezpiecznik.pl/post/galeria-sms-doplata-dotpay-scam/
Wczoraj T-Mobile wystosowało komunikat do abonentów z pełną informacją o zdarzeniu:
"W wyniku pożaru, który miał miejsce wczoraj w pobliżu budynku T‑Mobile na warszawskim Annopolu, ucierpiała infrastruktura sieciowa oraz systemy niezbędne do świadczenia wielu usług i serwisów dla naszych klientów. Dzięki zabezpieczeniom stosowanym w naszym data center, pomimo krytycznych warunków w jakich znalazła się infrastruktura firmy, znaczną jej część przenieśliśmy do zapasowego centrum danych. Dzięki sprawnej pracy zespołów odpowiedzialnych za sieć i IT, w ciągu niespełna 12 godzin udało się przywrócić pełną sprawność niedziałających lub działających w ograniczony sposób usług mobilnych: połączeń głosowych, wiadomości SMS i transmisji danych.
Nasi specjaliści pracują nieprzerwanie nad przywróceniem pełnej obsługi telefonicznej oraz obsługi w punktach sprzedaży. Obecnie nadal mogą występować ograniczenia w przesyłaniu MMSów oraz doładowywaniu kart prepaid. W pełni dostępne są doładowania za pośrednictwem strony www.doladowania.t-mobile.pl.
Niedostępne są niektóre usługi świadczone dla klientów biznesowych. Nasi specjaliści nieprzerwanie współpracują z klientami, aby jak najszybciej przywrócić działanie dostarczanych im usług.
Serdecznie przepraszamy wszystkich klientów za wszelkie powstałe w wyniku pożaru utrudnienia w korzystaniu z usług T‑Mobile. Dziękujemy za wyrozumiałość i wsparcie, jakie otrzymaliśmy od naszych klientów w ostatnich godzinach. Naszym najwyższym priorytetem jest jak najszybsze przywrócenie 100% sprawności wszystkich świadczonych przez nas usług i systemów wspierających.
Pragniemy także podziękować wszystkim służbom oraz osobom zaangażowanym w akcję ratowniczą za ich pomoc i profesjonalizm w tej trudnej sytuacji."